RODO – Klauzula Informacyjna dla klientów i kontrahentów

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1), informujemy, że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Właściciel firmyIM Logistics Ilona Matusiak, Tłuchówek 36B; 87-605 Tłuchowo. NIP 4660285347; REGON 366155905. Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem e-mail: biuro@imlogistics.pl lub tel.: +48 54 233 06 34.
  2. Podstawą prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
      1. art. 6 ust. 1 lit b RODO, tj. przetwarzanie jest konieczne do zawarcia i realizacji zamówienia/ umowy;
      2. art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do realizacji obowiązków na nas ciążących takich jak rozliczenia księgowo- finansowe, w tym podatkowe;
      3. art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne dla realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, np. ewentualna konieczność odpierania lub realizacji roszczeń cywilnoprawnych; marketing bezpośredni, przetwarzanie danych osób podanych do kontaktu w celu realizacji umowy;
      4. art. 6 ust. 1 lit. a RODO tj. przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody (wyjątkowe sytuacje np. szczególne działania marketingowe, przetwarzanie wizerunku, dodatkowe dane do kontaktu z inicjatywy osoby, której dane dotyczą).
  3. Celem przetwarzania danych osobowych przez naszą firmę jest przede wszystkim realizacja zamówień/ umów kupna-sprzedaży oraz umów na świadczenie usług (w tym przewóz, transport), a także wykonywanie obowiązków prawnych i dochodzenie ewentualnych roszczeń, wynikających z przepisów prawa cywilnego oraz obrony przed roszczeniami, jeśli takowe się pojawią.
  4. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wymaganym przez przepisy prawa jest wymogiem ustawowym i stanowi warunek zawarcia umowy. Konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości zawarcia umowy, świadczenia usług oraz wykonywania obowiązków, które na nas ciążą. Podanie danych przetwarzanych na podstawie Państwa zgody jest dobrowolne, ale może pomóc w usprawnieniu kontaktu.
  5. Na zasadach określonych w RODO, mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, do ich sprostowania, żądania ich usunięcia lub wniesienia sprzeciwu, jak również prawo do żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania Państwa danych, a także do ich przenoszenia. W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych maja Państwo prawo jej wycofania w każdym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, jakiego dokonano przed wycofaniem tej zgody. 
  6. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wymagany prawem, w tym np. ustawę o rachunkowości z dnia 29 września 1994, w szczególnych sytuacjach do momentu przedawnienia roszczeń, jeśli takowe wystąpią lub do wycofania zgody, jeśli to ona była podstawą przetwarzania. Okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń tj. do czasu przedawnienia roszczeń, wynosi odpowiednio: 3 lata lub 6 lat (zgodnie z art 118 Kodeksu cywilnego).
  7. W przypadku przetwarzania na podstawie zgody – do momentu ustania celu przetwarzania lub do czasu jej wycofania.
  8. W przypadku uznania, że dane osobowe będą przetwarzane niezgodnie z wymogami prawa, mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być współpracujące z nami firmy (np. firmy transportowe) oraz inne podmioty na podstawie stosownych umów powierzenia (np. firmy informatyczne, kurierskie, dostawcy usług księgowych) i uprawnione do tego jednostki administracyjne i urzędy.
  1. W ramach przetwarzania danych nie stosujemy metod polegających na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji i profilowaniu.
  2. Administrator może zlecać wykonanie określonych usług bądź zadań informatycznych usługodawcom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym np. dane przetwarzane za pośrednictwem strony internetowej, portali społecznościowych Administratora w przypadku zlokalizowania serwerów operatorów zarządzających tymi usługami poza obszarem EOG, mogą być przetwarzane poza nim. W taki przypadku w ramach stosownych regulaminów dostawcy zapewniają, że przetwarzanie odbywa się, zgodnie z obowiązującymi przepisami i z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Nowa podstawa transferowa- Data Privacy Framework.